Biuro Obsługi Adwokata w Sądzie Rejonowym dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi
W związku z fatalną organizacją pracy Biura Obsługi Interesanta w Sądzie Rejonowym dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi przedstawiam Państwu podanie do Pana Dziekana w zakresie stosownego wystąpienia do Prezesa Sądu o podjęcie działań mających zaradzić problemowi.
Oryginał podania wraz z listą podpisów pozostaje do Państwa dyspozycji w pokoju adwokackim Sądzie Śródmiejskim. Jeżeli zgadzacie się Państwo z zawartymi w podaniu uwagami proszę w chwili wolnego czasu o jego podpisania. Kopie elektroniczne podania zostały wysłane do większości Kolegów i Koleżanek drogą elektroniczną w związku z tym istnieje oczywiście szansa aby nanieść na nie stosowne poprawki i swoje uwagi i wraz z własnym podpisem złożyć je w Radzie. Mam nadzieję że powyższa inicjatywa pozwoli Panu Dziekanowi na podjęcie stosownych działań w celu poprawy sytuacji w szczególności gdy z ilości podpisów pod podaniem będzie wynikało nasze stanowisko w sprawie.
Mam nadzieję że poprawi to warunki naszej pracy.
Z koleżeńskim pozdrowieniem
adw Michał Wojtysiak
Łódź dnia 28.02.2012
Okręgowa Rada Adwokacka w Łodzi
Szanowny Pan Dziekan ORA
adw. Zbigniew Wodo
Podanie
Niniejszym pismem my, niżej podpisani zwracamy się do Szanownego Pana Dziekana z prośbą o wystąpienie w imieniu Okręgowej Rady Adwokackiej w Łodzi do Prezesa Sądu Rejonowego dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, z prośbą o utworzenie w Biurze Obsługi Interesanta okienka obsługi przeznaczonego tylko i wyłącznie dla pełnomocników procesowych (adwokatów, radców prawnych i aplikantów), tudzież ewentualnie wydanie przez Prezesa Sądu zarządzenia, na mocy którego pełnomocnicy procesowi będą mogli załatwiać wszystkie czynności związane z obsługą prowadzonych przez siebie spraw bezpośrednio w wydziałach merytorycznych Sądu.
Uzasadnienie
Z chwilą utworzenia Biura Obsługi Interesanta w Sądzie Rejonowym dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi w naszej codziennej pracy wystąpiła nowa przeszkoda, której przezwyciężenie ze względu na błędy organizacyjne staje się dla większości z nas niemożliwe. W przeciwieństwie do Biur Obsługi Interesanta utworzonych w Sądzie Okręgowym w Łodzi oraz Sądzie Rejonowym dla Łodzi Widzewa w Łodzi, BOI w Sądzie Śródmiejskim poprzez swoją złą organizację uniemożliwia nam normalne i efektywne wykonywanie naszych obowiązków. Mimo ogromnej pomocy ze strony pracowników Sądu, którzy chyba także czują się zagubieni w nowych realiach obsługi interesantów, nie jesteśmy w stanie, tak jak było to dotychczas wykonywać naszych codziennych obowiązków związanych z prowadzeniem spraw naszych klientów. Utworzenie czterech okienek, z których każde zajmuje się zamiast wszystkimi sprawami (tak jak w Sądzie Okręgowym i Sądzie na Widzewie) wydzielonym zakresem obsługi (dwa okienka do udzielania odpowiedzi na pytania interesantów, jedno – odbieranie odpisów oraz jedno będące biurem podawczym) uniemożliwia szybkie i kompleksowe załatwienie naszych spraw. Od czasu utworzenia biura obsługi klienta jesteśmy zmuszeni nie tylko czekać w kolejce jak każdy interesant do każdego z okienek z osobna to jeszcze dodatkowo tracimy na tym bardzo wiele czasu, który powinniśmy spędzić nad prowadzeniem spraw. Niekiedy powoduje to kolizje z wyznaczonymi terminami rozpraw oraz innymi czynnościami zawodowymi. Niestety oderwanie pracowników Sądu zajmujących się tylko i wyłącznie obsługą interesantów od wydziałów merytorycznych sprawia, że nie są oni udzielić nam odpowiedzi na pytania, nie są w stanie także samodzielnie decydować o tak prostych kwestiach jak skserowanie z akt sprawy stosownych dokumentów. (za każdym razem muszą udawać się do wydziału merytorycznego z prośbą o zgodę). Pracownicy Sądu w odpowiedzi na nasze pytania bazują tylko na systemie komputerowym, który niestety nie jest uzupełniany na bieżąco w związku z tym i tak jesteśmy odsyłani do wydziałów merytorycznych. Podkreślamy jednocześnie, że pracownicy Sądu zatrudnieni w BOI starają się jak mogą aby ułatwić nam i sobie pracę i w sposób znakomity wykonują swoje obowiązki za co jesteśmy im bardzo wdzięczni. Niestety organizacja pracy BOI jest po prostu nieefektywna. Poprzez złą organizację pracy BOI ograniczono nam, a także innymi interesantom dostęp do akt sądowych uniemożliwiając nam normalną pracę. W związku z tym jesteśmy zdania, że tylko utworzenie okienka uniwersalnego dla pełnomocników, tudzież utworzenie po prostu okienek uniwersalnych dla interesantów (tak jak w innych Sądach Łódzkich) może rozwiązać problem. Ewentualnie usprawnić naszą jak i pracowników Sądu pracę może zezwolenie na bezpośrednie załatwianie przez pełnomocników procesowych spraw w wydziałach merytorycznych.
W związku z tym bardzo prosimy o interwencję
W załączeniu lista osób podpisujących się pod powyższym
podaniem. [lista do podpisu dostępna w pokoju adwokackim w Sądzie Rejonowym dla Łodzi – Śródmieścia].
O autorze artykułu
