Komisja wizerunkowa
„Wizerunek jest wart więcej od tysiąca słów” (Carlom Ruiz Zafón). Budowanie wizerunku Adwokatury Łódzkiej jest najważniejszym z celów działania Komisji ds. Wizerunku i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi.
Opr. adw. Patrycja Leśkiewicz
Komisje wizerunkowe, co warto podkreślić, nie działają we wszystkich izbach (obecnie zaledwie w kilku), więc inicjatywę łódzkiej Okręgowej Rady Adwokackiej należy określić, jako innowacyjną w skali kraju.
W ramach przygotowywanych przez siebie działań Komisja będzie rekomendować Okręgowej Radzie Adwokackiej nie tylko przeprowadzenie akcji wizerunkowych promujących Adwokaturę jako markę czy akcji promujących działania łódzkich adwokatów niosących pomoc mieszkańcom naszego regionu, ale dbać będzie także o nawiązywania współpracy zarówno z organizacjami pozarządowymi czy uczelniami wyższymi. Działania Komisji będą nakierowane na ukazywanie opinii publicznej nie tylko działań Łódzkiej Adwokatury, jakie podejmuje dziś, ale także na propagowanie historii adwokatury.
Jest mi niezmiernie miło poinformować, iż pierwszym projektem Komisji, jaki przedstawiony zostanie Okręgowej Radzie Adwokackiej i stanie się inicjatywą Łódzkiej Adwokatury na forum ogólnopolskim, będzie rozpoczęcie organizacji Konkursu wiedzy o adwokaturze im. adw. Joanny Agackiej – Indeckiej adresowanego do aplikantów adwokackich. Historia Adwokatury Polskiej pokazuje nie tylko siłę i niezłomność walki adwokatury, ale także wspaniałe nawiązywanie przez nią do jej motta: Prawo Ojczyzna Honor – które przez wieki wyznaczało kierunki działania Adwokatury. W dobie komercjalizacji konieczne jest przybliżanie aplikantom historii Adwokatury, nie tylko jako przedmiotu szkolenia aplikantów, ale także w formie konkursu by zachęcić aplikantów do zgłębiania historii Adwokatury. Krzewienie wśród aplikantów historii Adwokatury, by wkraczając w XXI wiek na rynek usług prawniczych mieli świadomość tradycji, z której Polska Adwokatury wyrosła. Ukazywanie wspaniałych kart historii adwokatury to także element niezbędny dla budowania jej wizerunku.
Wśród innych działań Komisji, jakie planuje ona przeprowadzić można wymienić także akcje o charakterze informacyjnym czy działania mające na celu zapewnienie stałej obecności łódzkich adwokatów w mediach poprzez chociażby powstanie stałej audycji radiowej czy telewizyjnej z udziałem adwokatów o charakterze poradnikowym, organizację spotkań i konferencji. O swoich planach oraz aktualnie prowadzonych działaniach Komisja będzie informować zarówno na stronie internetowej oraz na łamach Kroniki. W planowanych przez siebie działaniach Komisja współpracować będzie ściśle m.in. z Komisją Parlamentarno – Prawną.
Wszystkich zainteresowanych współpracą z Komisją ds. Wizerunku i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi serdecznie zapraszam do kontaktu pod adresem mailowym patrycja.leskiewicz@adwokatura.pl.
O autorze artykułu
